„Zázemí pro cyklisty je u nás tak dobré, že už není co zlepšovat,“ říká loňský „cyklozaměstnanec“

„Zázemí pro cyklisty je u nás tak dobré, že už není co zlepšovat,“ říká loňský „cyklozaměstnanec“
1.2.2018

V soutěži o nejlepšího „cyklozaměstnavatele“ získalo Řízení letového provozu (ŘLP) loni úctyhodné druhé místo. Firma podporuje používání kol a vybudovala k tomu i ukázkové zázemí. Co přesně v centrále v Jenči u Prahy najdete a proč tamní zaměstnanci rádi jezdí na kole? Přečtěte si rozhovor s bezpečnostním manažerem Bohdanem Koverdynským, který si loni na večírku Do práce na kole přebíral zaslouženou výhru.   

Chystáte se letos v ŘLP zase zapojit do soutěže Do práce na kole?
Určitě, rádi bychom také rozšířili počet účastníků tak, abychom měli v soutěži alespoň 2 týmy.

Už trénujete? Jakou máte taktiku pro letošní ročník?
Někteří z nás se pravidelně věnují běžeckému tréninku. Na kole jezdí málokdo. Pro tento ročník ale plánujeme rozdělit účastníky podle předpokládané výkonnosti. Členové „Týmu 1“ se pokusí jezdit každodenně. Plánujeme také angažovat naše kolegy z regionálních letišť.

Pokolikáté se budete letos účastnit?
Pro podnik jako takový to bude druhý ročník. Někteří z nás sice jezdili už v minulosti, ale za jiné zaměstnavatele.

Jaký vývoj účast v soutěži měla – od počtu zapojených zaměstnanců po zlepšování podmínek pro cyklisty ve firmě?
Vzhledem k tomu, že se budeme účastnit teprve druhým rokem, čekáme razantní zvýšení počtu účastníků. Zázemí je tak dobré, že již není co zlepšovat :-)

Odkud vzešel impuls vyjít vstříc „cyklozaměstnancům“ a podpořit je v této formě dopravy?
Těch impulzů určitě bylo víc. Od umístění sídla firmy „v polích“ a složitějšího spojení městskou dopravou, přes sedavý charakter většiny pracovních pozic, až po snahu zaměstnavatele vytvářet svým zaměstnancům nadstandardní pracovní podmínky.

Co konkrétně mají zaměstnanci v této souvislosti k dispozici?
Kolárnu s myčkou kol, nadstandardní přístup do objektu, šatny, krytá stání na venkovním parkovišti, perfektně vybavená sportoviště.

Pokusíte se letos úspěch v soutěži o nejlepšího Cyklozaměstnavatele obhájit?
Určitě. Rádi bychom přesvědčili především maximálním počtem účastníků.

Tak držíme palce!

V sadě skví se benzo[a]pyren

Automobilová doprava má své přínosy, ale zvlášť ve městech i své zápory. Ty jako tzv. negativní externality dopadají i na lidi, kteří auto ve městě nepoužívají. Dá se s tím…
Cyklobarometr 2018

Cyklobarometr 2018

Které město bude mít nejvíce cyklobarů a zvítězí ve třetím ročníku unikátního Cyklobarometru? Obhájí Hradec Králové loňský titul? Je to jen ve vašich rukách. Oznámkujte svoje město a řekněte nám,…
Více silnic, méně kolon?

Více silnic, méně kolon?

V Auto*Matu se kromě Do práce na kole, Zažít město jinak a vzdělávání dětí věnujeme i městské dopravě jako celku. Zabývat se jen cyklistikou a pomíjet přitom veřejný prostor nebo…
Generální partneři
Národní partneři
Za finanční podpory a pod záštitou
Mediální partneři