„Bonusem byl ušetřený čas,“ říká Vojtěch Smékal z Olomouce. Ten loni uspěl mezi běžci do práce

„Bonusem byl ušetřený čas,“ říká Vojtěch Smékal z Olomouce. Ten loni uspěl mezi běžci do práce
14. 3. 2018

Vojtěch Smékal z Olomouckého kraje loni zabodoval v kategorii RunCzech Běhej do práce, když s 85% pravidleností naběhal 170 km. V této kategorii se losovalo ze všech běžců a chodců, kteří zvládli po svých absolvovat alespoň 66 % všech cest. 

Pokolikáté jste se soutěže účastnil a jak jste se o ní dozvěděl?

Účastnil jsem se podruhé a o soutěži se dozvěděl od zaměstnavatele. Vlastně poprvé jsem se účastnil náhodou, přišel hromadný e-mail od zaměstnavatele, kdo má zájem jezdit do práce na kole. Aniž bych četl dál a věděl, že jde o soutěž jsem si řekl, že by to nebylo špatné. Obecně zájem jezdit bych měl, tak jsem se přihlásil. Zhruba po měsíci mi přišla již oficiální přihláška od vás a já teprve zjistil, k čemu jsem se to uvrtal. Takže z mé strany prvotní nevědomost a náhoda, ale pak spokojenost s vydařenou akcí.

Proč jste se rozhodl běhat a ne jezdit na kole?

Dnes už víc běhám, než jezdím na kole. Pravidelně se účastním Olomouckého půlmaratonu, který se poprvé se konal 26. června 2010. Takže cosi naběháno mám. Vzal jsem to tak, že když budu běhat do práce a z práce, ušetřím čas odpoledne. Ten pak strávím s rodinou a trénink moc neošidím.

 

Měl jste ambici vyhrát nebo se nějak lépe umístit? 

Absolutně ne. Bral jsem to jako zpestření. Ono z domu do práce to mám spíše symbolickou vzdálenost a kolegům v týmu bych moc neprospěl. Říkal jsem si, že to vyzkouším a když z toho byl jakýsi výsledek, tak jsem byl spokojený.

Co vás na akci nejvíc bavilo?

To že mi umožnila ušetřit čas odpoledne a neměl jsem výčitky svědomí, že zanedbávám trénink.

Jaký jste měl tým?

Ten nejlepší!  Všichni kolegové a výborní, tak že za mě spokojenost.

Měl jste slušnou bilanci pravidelnosti. Co bylo nejtěžší? Musel jste se hodně přemáhat?

Ani ne, bral jsme to tak, že si odpolední trénink odběhnu cestou do práce a zpět. A protože to je celkem 10 km, ještě jsem se zregeneroval, protože obvykle běhám víc. Bonusem byl ušetřený čas.

Odkud kam jste běhal? Jak jste si vybíral trasu? Jak dlouho vám cesta do práce trvala?

Trasa cca 5 km vesměs podél řeky. Oproti trase autobusu se dá zkrátit, takže časově to nevyšlo o moc hůř, než když jezdí člověk MHD. Za cca 25 minut jsem byl v práci.

Jak jste řešil běžné starosti – např. formální oblečení do práce, sprchu, nošení věcí do práce atd.? 

Někdy to komplikované bylo, ale běhat mi umožnila hlavně rodina. Manželka si vzala na starost vodění dcery do školky a zpět. Nákupy obstarala také ona, takže já si jen běhal. Zaměstnavatel nám umožnil vysprchovat se v práci a oblečení do kanceláře jsem si nechával ve skříni. Na záda maximálně malý batůžek na klíče a peněženku. Přežít se to dá. Doporučuji vyzkoušet a hlavně to nevzdat, ono všechno časem poddá.

 Má běh do práce nějaký pozitivní efekt na pracovní den, náladu, zdraví?

Myslím si že ano. Ono prokrvit tělo hned po ránu, to člověka nastartuje. A vyplavené endorfiny udělají také své, takže nálada je dobrá hned od rána. Všem doporučuji, stojí za to si přivstat a protáhnout tělo.

Zúčastníte se i letos?

Určitě, rád.

Tak hodně štěstí!

Foto: Martina Šaradínová

Na kole po celý rok – i v zimě

Na kole po celý rok – i v zimě

Čtvrtý ročník Lednové výzvy motivuje k využití bicyklu i mimo hlavní cyklistickou sezónu. Přinášíme několik důležitých rad a postřehů, které dala do kupy redakce Prahou na kole a které by…
Proč se zapojit do Lednové výzvy Do práce na kole?

Proč se zapojit do Lednové výzvy Do práce na kole?

Kolo a chůzi jako dopravní prostředky po celý rok využívá stále více lidí. V Praze vzrostl počet průjezdů na kole v porovnání v předcovidovým obdobím o 50 %. Už počtvrté…
Nejde jen o dopravu aneb 5 oblastí, ve kterých cyklistika zlepšuje život ve městech

Nejde jen o dopravu aneb 5 oblastí, ve kterých cyklistika zlepšuje život ve městech

Počty lidí, kteří v celosvětovém měřítku používají kolo jako dopravní prostředek, a ne jako sportovní náčiní pro rekreaci, neustále rostou. Vzhledem k tomu, že cyklistika je na krátké a střední…
Výzvu pořádá
auto*mat
Generální partner
Komerční banka Bikero GLS
Národní partneři
Mediální partneři