Loňský vítěz Do práce na kole Jan Kavalír: Od půl třetí ráno v sedle

Loňský vítěz Do práce na kole Jan Kavalír: Od půl třetí ráno v sedle
27. 4. 2018

Loni jste vyhrál výkonnostní soutěž za celou republiku s neuvěřitelnými 3 545 km na tachometru během jednoho měsíce. Jak se Vám to podařilo?
V prvním týdnu jsem ujel průměrně 200 km denně, s tím že jsem vyjížděl brzy ráno, velmi brzy ráno. Okolo 3 hodiny ranní a před prací dal okolo 130km, cesta domů již byla kratší. Vybíral jsem rovinaté profily, aby kilometry lépe naskakovaly. V dalších týdnech jsem kilometráž postupně ubíral, nicméně pořád jsem držel schéma
brzkého vstávání. Nakonec jsem skončil s denním průměrem 168 km.

 

Najezdíte tolik kilometrů i v jiných měsících, nebo jste se hecnul kvůli Do práce na
kole?
Když se podívám zpětně na ujeté kilometry, tak v roce 2016 jsem za celý rok ujel 10 004 km, v roce 2017 pak 12 689 km. Měsíc květen, kdy se jezdí soutěž Do práce na kole tak dělá celou čtvrtinu ročního objemu. Z toho je jasné, že jsem se hecnul kvůli soutěži.

Jak Vám to v květnu zahýbalo s denním režimem?
Docela zásadně, na kole jsem trávil 7-8 hodin denně, to už se projevit musí. Čas na kolo šel primárně na úkor spánku. O víkendech jsem to pak doháněl.

Kdy jste vstával a kdy přijížděl domů?
Vstával jsem okolo půl třetí, vracel jsem mezi 18 a 19.

A kudy jste vlastně jezdil?
Volil jsem schválně rovinaté profily, ráno vyrážel směrem k Sadské. Jeden obrázek je lepší
než tisíc slov, takže tady je typická trasa:

Co bylo nejtěžší?
Přinutit se každé ráno vstát a sednout na kolo, zejména v pátek, když už jsem byl hodně
unavený.

Podporovala vás rodina nebo kolegové?
Bez podpory rodiny ani kolegů by to nešlo. Můj nadřízený dokonce jezdil se mnou v týmu a také si nevedl špatně, určitě byl v TOP50 (Martin Nassler).

O rok dříve jste skončil na 2. místě v celkovém hodnocení. Co jste si z toho vzal a co jste do následujícího roku zlepšil nebo změnil?
V roce 2016 jsem skončil druhý, po té co jsem byl předstihnut během posledního květnového víkendu. Proto jsem si v roce 2017 raději vypracoval větší náskok, aby se neopakovala situace z roku 2016.

Co pro Vás bylo největší motivací?
Trénink hlavy a také fakt, že za každý můj ujetý kilometr ČSOB přispěje na charitativní účely 2 Kč.

Už ladíte formu pro letošní rok?
Trénink nikdy nekončí, v zimě jen objemy na kole nahradí kilometry na běžkách.

Zúčastníte se znovu?
Určitě se zúčastním. Už se moc těším.

A s jakými cíli?
Uvidím, jaká bude momentální situace v práci i doma. Nevím, zda budu mít tolik času a sil jako vloni.

Pokolikáté se zapojíte?
Tuším, že počtvrté.
Kolik kolegů také jezdí na kole? Máte podporu také od zaměstnavatele a potřebnou infrastrukturu?
Myslím, že dost. ČSOB je osvícený zaměstnavatel a uvědomuje si, že sportovci jsou nejlepšími zaměstnanci, takže tento způsob je podporován. V září 2017 jsme již potřetí vyjeli z Prahy na Ještěd a zpátky. Bylo nás asi 55 a většina zvládla celou trasu, která měřila přes 200 km. Takže ČSOB je opravdu zdravá banka :)

Na kole po celý rok – i v zimě

Na kole po celý rok – i v zimě

Čtvrtý ročník Lednové výzvy motivuje k využití bicyklu i mimo hlavní cyklistickou sezónu. Přinášíme několik důležitých rad a postřehů, které dala do kupy redakce Prahou na kole a které by…
Proč se zapojit do Lednové výzvy Do práce na kole?

Proč se zapojit do Lednové výzvy Do práce na kole?

Kolo a chůzi jako dopravní prostředky po celý rok využívá stále více lidí. V Praze vzrostl počet průjezdů na kole v porovnání v předcovidovým obdobím o 50 %. Už počtvrté…
Nejde jen o dopravu aneb 5 oblastí, ve kterých cyklistika zlepšuje život ve městech

Nejde jen o dopravu aneb 5 oblastí, ve kterých cyklistika zlepšuje život ve městech

Počty lidí, kteří v celosvětovém měřítku používají kolo jako dopravní prostředek, a ne jako sportovní náčiní pro rekreaci, neustále rostou. Vzhledem k tomu, že cyklistika je na krátké a střední…
Výzvu pořádá
auto*mat
Generální partner
Komerční banka Bikero GLS
Národní partneři
Mediální partneři