Než vyrazíte: Cykloobousměrky, cyklopruhy, tramvajové koleje

Než vyrazíte: Cykloobousměrky, cyklopruhy, tramvajové koleje
25. 4. 2019

Jak se mám ohleduplně vyhnout chodci? Jak mám křížit tramvajové koleje? Smím jako bruslař do cyklopruhu? Je parková cesta chodník? K jízdě na kole a cyklistické infrastruktuře existuje spousta otázek. Odpovědi na ně najdete v  nových infografikách, které připravil spolek Auto*Mat (hlavní organizátor výzvy Do práce na kole) s grafiky Annou Nevrlou a Petrem Němcem. Finančně je zaštítilo Ministerstvo životního prostředí v rámci projektu Lidová škola městské cyklistiky.

1) Cykloobousměrky
Co jsou cykloobousměrky, proč je zřizovat a jak v nich jezdit? Nejsou nebezpečné nebo zbytečné? Kolik jich je v Bruselu, Vídni a v Praze? Jak mají vypadat pro různé rychlosti a objemy dopravy? Jak se vyvíjelo parkování v ulicích?

2) Tramvajové koleje
Jak je křížit? Jak přejíždět výhybky? Jak má vypadat profil ulice s tramvajemi bezpečný pro jízdu na kole? Jaké existují tramvajové zastávky z hlediska cyklisty? Tipy pro cyklisty i projektanty (včetně toho, jak „zabít“ cyklistu).

3) Cyklopruhy
Druhy cyklopruhů. Rozdíl mezi pruhem před auty a za auty. Legenda o ubírání pruhů kvůli cyklopruhům. Kolik cyklopruhů je v Praze? Jak se chovat na křižovatce s vyčkávacím prostorem pro cyklisty?

4) Cyklopruh vs. cyklostezka
Rozdíl v přednosti v cyklopruhu a na cyklostezce. Na co si dát pozor při jízdě v cyklopruhu? I cyklopruh vás odděluje od motorové dopravy. Jsou cyklopruhy nebezpečné? Švýcarské vs. nizozemské řešení infrastruktury.

5) Cyklisté a chodci
Jak se mají cyklista a chodec bezpečně míjet? Na které straně bezmotorové silnice, cyklostezky, chodníku, se smí pohybovat cyklista, chodec, bruslař, a jak? Jak se nechovat a chovat na cyklostezce? Co je a co není chodník? Kam může chodec, bruslař, cyklista, jezdec na skútru? Rozdíly v přednosti na přechodu a přejezdu pro cyklisty? Kdo se dle pravidel má chovat jako chodec, chodec užívající sportovní náčiní, cyklista nebo motocyklista?

6) Hodí se vědět
Co je chodník? Kdo kam může? Jak se chovat na přechodu a přejezdu? Kdo je chodec, cyklista?

 

 

 

 

 

 

 

Příběh vítězné Kataríny Hranaiové: Když cesta je cíl

Příběh vítězné Kataríny Hranaiové: Když cesta je cíl

Katarína Hranaiová z Plzně letos vyhrála ženskou výkonnostní kategorii Do práce na kole, navíc v novém republikovém rekordu. Přestože smyslem akce je především podporovat změnu životního stylu a dopravních návyků…
Cykloměstem roku 2019 je Rožnov pod Radhoštěm

Cykloměstem roku 2019 je Rožnov pod Radhoštěm

Soutěž o město nejpřátelštější k cyklistům roku 2019 vyhrál Rožnov pod Radhoštěm. O vítězství rozhodovali účastníci letošní výzvy Do práce na kole a také analýza přístupu samotného města k dalšímu…
Nejpilnější a nevýkonnější města 2019

Nejpilnější a nevýkonnější města 2019

Květnová výzva Do práce na kole 2019 přinesla i řadu zajímavých statistik. To, že se letos zúčastnilo 19 576 „dospěláků“ a 174 studentů, už není žádná novinka. Připravili jsme pro…
Výzvu pořádá
auto*mat
Generální partner
GLS
Národní partneři
Mediální partneři
Pod záštitou