Honza Haruda: Nedělat věci automaticky…

Honza Haruda: Nedělat věci automaticky…
15. 4. 2021

Honzu Harudu jsme do týmu Do práce na kole “přetáhli” od našeho skvělého a významného partnera CK Kudrna, kde řadu let pracoval. Když Honza nastupoval do AutoMatu, tak asi ještě netušil, že organizování výzvy Do práce na kole pro tisíce účastníků z celé republiky je někdy dobrodružnější než expedice po Kavkazu. Obzvlášť v loňském a letošním roce. Honza to ale nevzdává, každý rok přichází s novinkami a jak říká po ostravsku – dál “fárá” nad vylepšováním a rozšiřováním výzvy.     

Ty samotný jsi v roce 2011 u vzniku Do práce na kole nebyl, do organizačního týmu ses připojil až po pár letech. Ale určitě víš, proč tahle výzva vůbec vznikla a jak se během let proměnila.

Naším hlavním cílem je hravou formou motivovat k udržitelné, tedy aktivní dopravě, a rozproudit k tomu tématu veřejnou debatu. Samozřejmě bychom také chtěli, aby se výzva všem zúčastněným líbila svou myšlenkou, kreativou a svým smyslem tak, že se každý rok zapojí znovu. Důležité je, aby akce přinášela radost ať už organizátorům (nám i v jednotlivých městech), tak i samotným účastníkům. Proto pořád hledáme nové možnosti a příležitosti a zkoušíme na akci pracovat novými způsoby. Hlavně to nedělat ji automaticky.

 

Proč se podle tebe do akce Do práce na kole zapojují každý rok tisíce nadšenců?

Výzva má spoustu aspektů: Překonání sebe sama, změna, vývoj, poznání, budování kondice, zdraví a vytrvalost, teambuilding, podíl na snížení emisí, pocit sounáležitosti s myšlenkou, životním stylem. Výzva je jen nástroj a dává motivaci, ale vždy to je hlavně o nás a našem myšlení.

Máš za sebou dva ročníky organizace Do práce na kole a část toho třetího. Zatím to ale všechno byly nestandardní roky. Co bylo pro tebe nejtěžší?

Ten první rok bývá nejtěžší zřejmě v jakékoliv práci. Vůbec pochopit celou akci, její principy, pravidla, potřeby účastníků, firem i měst. Ty pak plnit a k tomu ještě rozvíjet… To bylo první rok dost náročné. Loni bylo zase nejtěžší naučit se pracovat v domácím odloučení. Organizovat akci pro dvacet tisíc lidí skrze videohovory a vůbec v organizaci pokračovat, když kolem nastává pandemie…

A do třetice?

Doufám, že se vše povede znovu tak, aby nám všem celá akce vlila endorfiny do žil a nabídla alespoň malý příspěvek k naplnění našich životů pohybem a radostí, objevováním okolí i sebe sama. Na to vše je při chůzi či jízdě na kole prostor.

A na jaké novinky se těšíš letos?

Jsem opravdu zvědavý, jak rozjedeme aplikaci, kterou už od loňska vyvíjíme s nadšenci z firmy od Ackee. To je pecka, o které jsme jen snili. A jednoho dne se zhmotnil e-mail, ve kterém vám někdo nabízí vytvoření aplikace v hodnotě milionu korun zdarma. Jen proto, že se mu líbí, co děláte a že toho chce být součástí. To jsou pro nás velké motivace.

Určitě dál plánuješ pracovat s analýzami dat o trasách účastníků…

To je další želízko v ohni, díky kterému můžeme akci Do práce na kole považovat za největší měření aktivního pohybu. Anonymizovaná data slouží zúčastněným městům k vyhodnocení a nápravě slabých či nebezpečných míst v infrastruktuře. Už máme několik konkrétních výsledků, ale jsme ještě na začátku velké cesty.

 

A co nový vizuál a trička od skvělé výtvarnice Toy_Box?

Už se moc těším na ohlasy. Dívka na kole vyjíždějící z práce do svého vesmíru je pro mě synonymem křehkosti. Skrze onu křehkost bychom chtěli podnítit úvahy o bezpečném a inkluzivním městě pro všechny lidi v něm žijící. I ty slabší a křehčí, např. děti a seniory.

Hlavně se pak ale těším na všechny nové i vracející se účastníky, kteří se rádi stanou součástí něčeho většího a smysluplného. Takový pocit bychom podle mě měli v sobě neustále hledat.

Abyste nepřišli o žádné novinky Do práce na kole, odebírejte prosím náš newsletter. Nebudeme vás zbytečně zahlcovat zbytečnostmi. Přinášíme informace o doprovodných akcích ve vašem městě (snídaně zdarma pro účastníky, akce na triko), o slevách a výhodách, které můžete využít, a také praktické tipy, jak si správně zapsat své cesty a na co nezapomenout. 

 

Cyklozaměstnavatel roku chce pro své lidi ještě lepší infrastrukturu. Podporujeme jeho úsilí

Cyklozaměstnavatel roku chce pro své lidi ještě lepší infrastrukturu. Podporujeme jeho úsilí

Letošní celorepublikový Cyklozaměstnavatel roku, Skupina ÚJV z Řeže, získal spolu s titulem i certifikát s evropským standardem Certifikovaný cyklozaměstnavatel, který do Česka přinesla Nadace Partnerství. To sice Milana Miku, vedoucího…
Výsledky Zářijové výzvy. Urazili jsme přes 200 tisíc kilometrů!

Výsledky Zářijové výzvy. Urazili jsme přes 200 tisíc kilometrů!

Zářijová výzva Do práce na kole je za námi a my můžeme s jistotou říct, že byla úspěšná. Výzva, kterou pořádáme každoročně v rámci Evropského týdne mobility, hodnotí jen jednu…
Oslavte s námi Světový den cyklistiky a bezpečný odstup 1,5 metru

Oslavte s námi Světový den cyklistiky a bezpečný odstup 1,5 metru

První říjnový den patří všem ženám i mužům na kolech, celosvětově se totiž slaví Mezinárodní den cyklistiky. Letos máme k oslavě udržitelné mobility ještě o jeden důvod víc. A tím…
Výzvu pořádá
auto*mat
Generální partner
GLS
Národní partneři
Mediální partneři