Zářijová výzva Do práce na kole už po páté motivuje k pohybu i zájmu o životní prostředí

Zářijová výzva Do práce na kole už po páté motivuje k pohybu i zájmu o životní prostředí
31. 8. 2021

Na kole, koloběžce, pěšky nebo poklusem. Zaříkadlo, které pravidelní účastníci a účastnice akce Do práce na kole znají nazpaměť. Ke klasické celokvětnové výzvě se pořadatelé ze spolku AutoMat rozhodli v roce 2017 přidat i zkrácenou výzvu Zářijovou. Ta se letos uskuteční od 13. do 26. září po celé ČR. Registrace se otevírá 1. září. 

“Naším cílem není vyhecovat veřejnost k jednorázovým rekordním sportovním výkonům, ale dlouhodobě měnit dopravní návyky. A taky přimět k přemýšlení o dopadech výběru dopravního prostředku nejen na zdraví jednotlivce, ale celého města jako organismu,” vysvětluje hlavní koordinátor výzvy Honza Haruda. To byl hlavní důvod, proč ke květnové výzvě přibyla i podzimní varianta. “Chtěli to i sami účastníci a účastnice. Květnová akce je čím dál oblíbenější, ale soutěžícím jen jeden měsíc v roce nestačí. Jsou rádi, když jim přidáme ještě další dávku motivace. Třeba v podobě hecování se s kolegy nebo překonávání sama sebe,” dodává Haruda. Také proto se změnil původní týdenní formát Zářijové výzvy na dvoutýdenní.

Výzva se protíná s Evropským týdnem mobility, který letos oslaví už 20 let, a také s tradičním Dnem bez aut. Do ETM se AutoMat zapojuje i s další akcí – sousedskými slavnostmi Zažít město jinak. “Během těch si obyvatelé měst mohou alespoň na chvíli vyzkoušet, jak by jejich ulice vypadaly bez hustého automobilového provozu. Proto organizátorům a organizátorkám pomáháme s jednorázovými zábory veřejného prostranství. Program pak už necháváme zcela na nich,” popisuje Anna Kociánová z AutoMatu, která se podílí na projektech Do práce na kole i Zažít město jinak.

S Zářijovou výzvou poznáte své okolí z jiné perspektivy

Směřování všech projektů AutoMatu souvisí s udržitelnou dopravou a obecně udržitelným rozvojem měst. “Často slýcháme otázku, co může sám člověk udělat proti změně klimatu. No a třeba častější využívání kola nebo chůze je poměrně jednoduchá odpověď. Nejen že omezíte emise, ale pomůžete měnit atmosféru měst. Veřejný prostor najednou získá přívětivější tvář a člověk také mnohem lépe pozná město, ve kterém žije. Možná si k němu najde nový vztah a začne se o něj také víc zajímat,” říká Honza Haruda. Někdy stačí udělat první krok. Vytáhnout kolo ze sklepa a spolu s tisíci příznivců akce Do práce na kole šlápnout do pedálů nebo do kroku. A celonárodní výzva je ideální způsob, jak začít.

Odměnou zapojeným nadšencům bude dobrý pocit, ale vylosovaní šťastlivci s potřebnou pravidelností (a zakliknutým odběrem newsletteru) mohou získat startovné do květnové výzvy pro celý tým.

Zaznamenané trasy budou použity jako podklady pro analýzu dopravy ve městech za účelem zlepšení cykloinfrastruktury. Analýzy anonymizovaných tras účastníků Do práce na kole probíhají aktuálně v Ostravě, Brně a Hodoníně.

Registrace do Zářijové výzvy Do práce na kole začíná 1. září a je zdarma. Jako vždy v září vypisuje AutoMat pouze jednu soutěžní kategorii a tou je Pravidelnost jednotlivců.

 

Tipy na vánoční dárky (nejen) pro cyklisty? Koukněte do našeho e-shopu!

Tipy na vánoční dárky (nejen) pro cyklisty? Koukněte do našeho e-shopu!

Ať se nám to líbí nebo ne, čas (opět) letí jako splašený a Vánoce jsou tu za měsíc! Ideální čas na to, poohlédnout se po nějakých těch dárcích. Nejlépe smysluplných,…
Jaká byla letošní výzva Do práce na kole?

Jaká byla letošní výzva Do práce na kole?

Do organizace květnové akce jsme se letos pouštěli s mírnými obavami – kvůli epidemiologické situaci a neustále se měnícím opatřením. Jedenáctý ročník naší celorepublikové výzvy se ale i k našemu…
Chodím tedy jsem. Proč je chůze nejpodceňovanějším cvičením vůbec?

Chodím tedy jsem. Proč je chůze nejpodceňovanějším cvičením vůbec?

Věda nám ukazuje, že klást jednu nohu před druhou zas a znova prospívá našemu fyzickému i mentálnímu zdraví. Zapomeňte na posilovnu, zvedněte se a jděte se projít. Experti říkají, že…
The challenge is organized
auto*mat
General partner
GLS
National partners
Media partners