Často kladené dotazy (FAQ)

Narazili jste na nějakou komplikaci se soutěží Do práce na kole? Protože se dotazy účastníků mnohdy opakují, sestavili jsme pro vás soubor nejčastěji kladených dotazů se srozumitelnými odpověďmi. Než nám napíšete mail, podívejte se níže, jestli zrovna zde nenajdete odpověď.

 

ZÁKLADNÍ PRAVIDLA SOUTĚŽE (pravidelnost a výkonnost, týmy, organizace, pravidla soutěží)

 

Může mít náš tým šest členů? Nešlo by to nějak zařídit?

Bohužel, to nelze, systém to nedovoluje. Navrhujeme rozdělit se na dva týmy po třech, alespoň se budete mezi sebou moci lépe hecovat.-)

Je možné střídat způsoby dopravy do práce? Tzn. v pondělí na kole, v úterý běh, ve středu autobus a zbytek dojít pěšky?
Ano, je to možné kombinovat dle chuti. Pro každou cestu je v záznamu jízdy na výběr ikonka.

Můžu do naše firemního týmu pozvat kamaráda, který nepracuje v naší firmě?
Ano, jen si dejte pozor, aby si – pokud vám platí firma účastnický poplatek přes fakturu – neoznačil, že za něj platí účastnický poplatek firma:)

Potřebuje člověk pozvánku, aby se mohl přidat k nějakému týmu?
Ne, do týmu se může přihlásit kdokoliv (poté co zvolí stejnou organizaci), stávající členové týmu jej ale musí do týmu potvrdit. Pozvánka je jen elektron. nástroj, jak dát lidem vědět, že je chcete v týmu – můžete jim to také říci jinak:) On si pak jen při registraci vybere tým podle jména týmu.

Pokouším se sestavit v práci tým a kolega do práce běhá a já jezdím na kole, je možné být v jednom týmu, nebo musí být v týmu pouze cyklisté nebo pouze běžci?
Týmy mohou být složeny z cyklistů, běžců i chodců dohromady a způsoby dopravy (kolo, běh nebo chůzi atd.) můžete i jako jednotlivec v průběhu soutěžního měsíce libovolně střídat.

Do práce bych rád/a běhal/a, ale nikde jsem nenašel/la políčko, které mám vyplnit.
Jak jste se do práce dopravil/a, u každé jízdy označíte příslušnou ikonou ve vašem profilu.

Je možné přihlásit se i ze zahraničí?
Ano. Jen je potřeba, abyste se registroval/a pod nějakou adresou v Čechách (na tu adresu vám bude doručen i startovní balíček s tričkem – do zahraničí ho bohužel zatím neposíláme). Můžete se například připojit k nějakému známému – kolegovi v Čechách, připojit se k jeho týmu – a tričko by tak dorazilo na adresu jeho týmu. Jezdit a zaznamenávat jízdy (a tím pádem i soutěžit) pak můžete kdekoliv.

Jak mohu odstranit člena z týmu?
Po jeho schválení někým z týmu jej můžeme odstranit pouze my – napište nám.

Kolegyni jsem posílal/a pozvánku do týmu XYZ, ale nepodařilo se jí do týmu přidat. Nevadí v tomto případě, že byla minulý rok v jiném týmu?
Nevadí, spíš to bude tím, že již máte v týmu plný počet odsouhlasených členů. Můžete to probrat s kolegy a přeskupit se do dvou týmu po třech, alespoň se budete moci mezi sebou hecovat.

Pokud někdo pracuje třeba jen dva dny v týdnu (např. na částečný úvazek – Po a Út), bude možno to někam poznamenat, aby se mu nepočítaly „chybějící jízdy“ za St-Pa, kdy nepracuje? A podobně, pokud bych měl/a dovolenou, bude možné to někde uvést, abych „neztratil/a“ dvě jízdy pro zmíněný den? A jak se vlastně výsledek vypočítává?
Ve dny, kdy do práce nepojedete, zakliknete patřičné políčko v tabulce jízd (ta se zobrazí po začátku soutěže). Tyto dny se pak nepočítají pro výpočet procent pravidelnosti (ale jen do určité míry; pokud jedete do práce 2/3 dní, stále můžete mít 100% pravidelnost). Stejně tak je tomu s dovolenou; označte, že nejedete do práce vůbec. Podrobněji – abyste mohli dosáhnout 100% pravidelnosti, musí mít váš pracovní rozvrh minimálně 14 dní, tzn. máte možnost ujet na kole (koloběžce, pěšky, během, na bruslích, …) minimálně 28 jednosměrných jízd (znamená to, že pokud účastník vykoná během května méně jak 28 jízd, počítá se mu toto číslo jako základ pro výpočet pravidelnosti). Výpočet trochu diskriminuje některé typy provozu, ale i při tomto pracovním schématu je možné mít vyšší pravidelnost, než 66%. Nějaký minimální limit jsme ale nastavit museli, protože by nebylo fér, kdyby někdo jel do práce za celý květen pouze 1x a mohl mít 100%.

Rád bych se dotázal, zda platí, že se mohou připočítat ke standardní cyklotrase domov-práce nějaké další denní jízdy.
Primárně je soutěž cílena na cestu z/do práce, delší výlety by se tam tedy počítat neměly. Nicméně si nějaké km navíc samozřejmě psát můžete! V roce 2015 byl limit na jednu cestu 5 km. V roce 2016 jsme tento limit zrušili a je tedy pouze na vašem uvážení, jak moc budete cestu navíc považovat jako cestu z/do práce a jak moc jako cyklovýlet (např. když jedete přes nákupy a třeba návštěvu, je to ok, ale když se cestou zpět rozhodnete jet třeba na Říp a zpět, už je to dosti diskutabilní).

 

REGISTRACE A ÚČASTNICKÝ POPLATEK

Kde v registraci si mám zvolit způsob jakým se budu do práce dopravovat?
Způsob dopravy se zaškrtává přímo ve formuláři ve vašem profilu, kam se zadávají jízdy. U každého dne je možnost zvolit si příslušný dopravní prostředek.

Je možné se do soutěže přihlásit jako jednotlivec? Ráda bych dokončil/a registraci, zaplatil/a a jezdil/a v triku. Bohužel nejsem členem žádného týmu a jako jedinec se nemůžu registrovat.
Jako jedinec se můžete účastnit, ale nebudete zařazen/á do soutěží v týmových kategoriích. Můžete soutěžit v kategorii výkonnost, kreativita a cyklozaměstnavatel. Vytvořte si libovolnou organizaci i název týmu a pokračujte uhrazením účastnického poplatku (ve svém profilu na odkazu „účastnický poplatek“). V týmu také můžete být s kýmkoliv – nemusí to vůbec být váš kolega a nemusí ani jezdit na stejné místo. Zkuste se tedy poptat ve svém okolí, klidně třeba i v rodině, jestli nechce někdo jezdit s vámi. Na našem webu také existuje seznamka pro cyklisty „cykloparťák“.

Mohu se jako osoba nebo i tým zaregistrovat i samostatně nebo pouze pod hlavičkou zaměstnavatele?
Můžete se zaregistrovat i samostatně, stačí si organizaci prostě vymyslet:)

Jsem student/ka a denně do školy dojíždím. Je soutěž pouze pro zaměstnance?
Zúčastnit se může každý, organizaci, pod kterou bude váš tým startovat, si buď můžete vymyslet, nebo jej můžete přihlásit např. pod svou školu.

Potřeboval/a bych stornovat registraci. Jaký je prosím postup?
Pokud jste ještě nezaplatil/a a chcete si počíst o novinkách v soutěži (tj. nechcete odhlásit z newsletteru), nemusíte dělat nic, jinak nám napište, abychom vás buď vyřadili z mailinglistu, respektive abychom vám vrátili platbu (pokud jste tedy ještě neobdržela tričko, v takovém případě je již na vrácení účastnického poplatku pozdě).

 

STARTOVNÍ BALÍČEK (tričko, dres, … )

Dorazil nám teamový balíček s triky, ale jedno chybí / má jinou velikost. Co máme dělat?

Napište nám, prosím, na mail kontakt@dopracenakole.cz všechna jména uvedená na štítku týmového startovního balíčku a velikosti triček, které dorazily a které chybí, případně jsou špatně. Zásilku budeme reklamovat a budeme Vás informovat, kdy dostanete správná trička

Při registraci jsem špatně zvolil velikost trička. Mohu jej vyměnit?

Ano, napište nám prosím na kontakt@dopracenakole.cz, jaké triko budete měnit za jaké a zašlete nám nevhodné triko na adresu Auto*Mat, z.s., Bořivojova 108, Praha 3, 13000.

Můžete mi startovní balíček doručit domů na soukromou adresu?
Trička jsou doručována na adresu pobočky, pod kterou je tým zaregistrován, tedy pro celý tým vždy na jednu adresu. Jednotlivé balíčky není možno zasílat na individuální adresy.

Je možné dodatečně změnit adresu týmu? Při registraci jsem zadal/a špatnou adresu.
Jedná se o adresu pobočky a tu může měnit pouze správce organizace (volitelná možnost pro organizace, které platí účastnický poplatek na fakturu). Pokud jste správcem organizace, postupujte podle návodu níže, pokud ne, bude asi nejjednodušší nám napsat, abychom změnili adresu vaší pobočky my. To je ale možné jen v případě, kdy ještě neodešla objednávka na startovní balíček.

 

SYSTÉM Do práce na kole (stránky DPNK, osobní profil a heslo, zapisování jízd, výsledky apod.)

Kam mohu zapisovat své jízdy? Kde najdu kalendář jízd?
Tabulka jízd se vám zobrazí se začátkem soutěže ve vašem webovém profilu.

Zapomněl jsem své heslo. Jak mám postupovat?
Nechte si vygenerovat nové zde: http://dpnk2016.dopracenakole.cz/cs/zapomenute_heslo/.

Nefunguje mi odkaz pro zapomenuté heslo, jak mám postupovat?
Zkuste to ještě párkrát znovu (nebo chvíli počkejte), zkontrolujte, jestli zadáváte správnou formu mailu (třeba máte více mail. adres) nebo zkontrolujte složku spamů. Pokud nefunguje ani jedno z toho, napište nám.

Nestihl jsem si zapsat jízdy z minulého týdne, je možné je nějak dopsat?
Dopisovat jízdy je možné 7 dní nazpět, tzn., že ve čtvrtek si můžete ještě zapsat jízdy z minulé středy, ale ze čtvrtka již ne.

Jakým způsobem se vypočítává pravidelnost jízd na kole? Jel jsem na kole pokaždé, i když ne každý pracovní den, a neukazuje mi to 100 %.
Pokud jedete do práce 2/3 dní, stále můžete mít 100% pravidelnost. Abyste mohli dosáhnout 100% pravidelnosti, musí mít váš pracovní rozvrh minimálně 14 dní, tzn. máte možnost ujet na kole (koloběžce, pěšky, během, na bruslích, …) minimálně 28 jednosměrných jízd (znamená to, že pokud účastník vykoná během května méně jak 28 jízd, počítá se mu toto číslo jako základ pro výpočet pravidelnosti). Výpočet trochu diskriminuje některé typy provozu, ale i při tomto pracovním schématu je možné mít vyšší pravidelnost, než 66%. Nějaký minimální limit jsme ale nastavit museli, protože by nebylo fér, kdyby někdo jel do práce za celý květen pouze jednou a získal 100 % pravidelnost.

 

PRO SPRÁVCE ORGANIZACÍ (dříve firemní koordinátory)

Jak se můžu stát správcem organizace? Již v loňských ročnících jsme jako firma soutěžili – je někde nějaká databáze týmů a přihlášení z loňska?
Jsou 2 možnosti:

1) pokud se budete soutěže chtít také zúčastnit a jezdit, registrujte se jako ostatní – přes hlavní stránku www.dopracenakole.cz (pokud jste již soutěžili loni, vyberte svou organizaci v seznamu firem – nezakládejte novou) a jděte na „Přihlásit“. V sekci „účastnický poplatek“ si zadejte “zaměstnavatel platí na fakturu” a zažádejte si o funkci firemního koordinátora.

2) pokud soutěžit nechcete a být jenom organizátorkou za vaši firmu – registrujte se zde. Do 24h bychom vás měli kontaktovat a poté vás ve funkci potvrdíme.

Registroval/a jsem se jako správce organizace, ale nikde na webu nevidím profil, kde bych mohl/a správcovat.
Po registraci jako správce organizace je třeba chvíli vyčkat, než vás kontaktujeme a potvrdíme. Chcete-li to popohnat, volejte nám na 212 240 666.

Nemůžu se dostat k menu, kde bych mohl/a schvalovat účastnický poplatek svých zaměstnanců.
Jste-li již potvrzeným správcem/ správkyní organizace (viz výše), měl/a byste ve svém menu vidět odkaz „Správa společnosti“. Zde prosím postupně odsouhlaste všechny kolegy, za které se jako firma rozhodnete zaplatit účast. poplatek (objevují se v tabulce). Na závěr, až budou všichni, si na odkaze „Faktura“ prosím stáhněte fakturu. Startovní balíčky jsou odesílány na základě odsouhlasení (aby dorazily do začátek soutěže), úhrada faktury probíhá až po jejím vygenerování, se 14 denní splatností.

Do dnešního dne jsme neobdrželi fakturu za účastnický poplatek Do práce na kole. Žádáme o vystavení faktury abychom se mohli soutěže zúčastnit.
Fakturu si po schválení všech členů (nejlépe nespěchat, tj. až jste si jistí, že už se nikdo z firmy nepřihlásí) vygenerujte sami ve svém správcovském rozhraní (správa organizace/faktury).

Je možné nyní uhradit fakturu za již přihlášené účastníky a případně, kdyby se ještě někdo přihlásil později, zda systém vygeneruje další fakturu?
Ano, můžete si nechat vygenerovat další fakturu (a pokud by to bylo nezbytné, je možné i po vygenerování jedné faktury tuto doplnit o nového účastníka a nechat vygenerovat znova – to už ale vyžaduje naší práci).

Jak mám potvrdit, že za své zaměstnance platíme jako firma účast. poplatek?
Jděte na „Správu organizace“​, a v rámečku „Zaplatit za …​“ označte kolegy a dejte modré tlačítko dole „Odeslat“​. Na odkaze „Struktura společnosti“ si můžete zkontrolovat, jak to vypadá s kolegy registrovanými za vaši společnost. Faktury budou ke stažení od konce týdne.

Kde mohu vidět výsledky svých zaměstnanců?
Chcete-li coby koordinátor/ka organizace vidět výsledky všech zaměstnanců vaší organizace, budete muset založit vnitrofiremní soutěž, která bude kopírovat soutěž lokální (pravidelnost+týmy; výkonnost+jednolivci). Můžete tak učinit v sekci Správa společnosti/Vypsat soutěž (v Profilu po přihlášení). Jejich postavení v žebříčku celorepublikovém a lokálním najdete tak, že si ve výsledcích budete hledat jejich jména (např. pomocí nástroje Hledat „Ctrl.+F“).

Fakturu budeme moci zaplatit až po začátku soutěže (zdlouhavý účetní proces), můžeme se i tak zúčastnit? A dorazí nám trička až po zaplacení faktury, nebo do začátku soutěže?
Fakturu zaplaťte co nejdříve, ale nemusíte se obávat, že byste se nemohli účastnit soutěže. U účastníků, za které platí organizace, se počítá jako “moment dokončení registrace” okamžik, kdy jej správce organizace odsouhlasí. Hned poté nastane expedice start. balíčku a účastník také může soutěžit.

 

Generální partneři
Národní partneři
Mediální partneři