Petra Hradilová z REDSIDE: Každá cesta, kterou ujedete na kole, se počítá - Do práce na kole

Petra Hradilová z REDSIDE: Každá cesta, kterou ujedete na kole, se počítá

Petra Hradilová z REDSIDE: Každá cesta, kterou ujedete na kole, se počítá
19. 5. 2021, 9 min. čtení

Nováčkem mezi partnery Do práce na kole je investiční společnost REDSIDE, jejíž zaměstnanci s námi šlapou do pedálů už několik let. Letos se k nám přidávají i jako firma a vítězný tým výzvy zvou na snídani v hodnotě 2 000 korun. My máme velkou radost, že nás podporují. A „největší cyklistické srdcařky firmy“ jsme se zeptali nejen na to, jak jezdí „kravaťáci“ do práce na kole, ale i na to, jak nejlépe investovat do lepší budoucnosti nás všech. 

Proč jste se jako firma rozhodli stát se partnerem výzvy Do práce na kole?

Nápad vzešel z našeho setkání s organizátory výzvy minulý rok na náplavce. My se do výzvy zapojujeme už třetím rokem a bavili jsme se o tom, že bychom vás rádi podpořili a přidali se i jako společnost. Do soutěže jsme, kromě finanční podpory, věnovali také snídani pro pražský vítězný tým.

Jak jezdí správci investičních fondů do práce na kole? Jezdí v obleku a kostýmku nebo se převlékají?

Jak kdo. Záleží, jak to má kdo daleko. Já to mám z Modřan přes 13 kilometrů, docela se zapotím, a tak si oblečení vozím v batohu, sprchuju se a pak převlékám. Kolega si třeba vždycky v neděli přiveze pět čistých košil do kanceláře a má vystaráno na celý týden. Další kolega jezdí v pracovním a prostě jezdí pomalu.

Na téhle loňské snídani pro cyklisty dalo slovo slovo a výzva získala nového partnera

Co vás motivuje k tomu jezdit každý den 26 kilometrů na kole?

Já jsem se o výzvě dozvěděla už v předchozím zaměstnání a ta myšlenka se mi líbila. Ale tenkrát mi to nedovolil zdravotní stav. Když jsem nastoupila sem, kolegové už jezdili a já jsem se k nim přidala hlavně kvůli kolektivnímu duchu a sdílení společného zážitku. V loni pro mě byla výzva i tak trochu únikem z nepříjemné reality a bezpečným způsobem přepravy z hlediska bezpečného odstupu. Pak jsem objevila i další pozitiva. Jak vás to nabije a zlepší vám to náladu. Zjistila jsem, že pokud je hezké počasí a dalo by se jet do práce na kole, ale z nějakého důvodu musím jet MHD či autem, mám po příchodu do práce horší náladu, než když přijedu na kole. Příjemným vedlejším efektem časté jízdy na kole byl i fakt, že jsem začala hubnout, což mě potěšilo. Navíc se z bodu A do bodu B dostanete ekologicky a zadarmo.

Jezdíte i mimo výzvu?

Ano. Já i kolegové jezdíme, dokud to počasí dovolí, tedy cca 7 měsíců v roce. Už to máme zautomatizované.

Z Modřan na Náměstí Republiky to máte i hezkou cestu. Ani nemusíte na silnici…

Mám to štěstí, že můžu po cyklostezce až do centra. Problém nastává občas odpoledne na náplavce, která je smíšenou zónou pro chodce i cyklisty. Snažím se nebýt chodcům na obtíž, nicméně někdy vám prostě nechtějí uhnout nebo se nedívají a ještě vám nadávají. Běhá tam i běžec, který mi prostě nechce uhnout. Rozhodně je skvělé, že nemusím moc na silnici, protože sama jako řidička vím, že přítomnost cyklistů v provozu je vlastně docela stresující. Když to jinak nejde, tak prostě slezu a to kolo vedu.

V cyklopruhu na silnici se cítíte bezpečně?

Ano. A je skvělé, že je cyklistické infrastruktury čím dál tím víc. Zároveň si myslím, že čím víc lidí bude jezdit na kole, tím míň by mohlo být na silnicích aut.

Správci investičních fondů z REDSIDE boří zažité stereotypy o kravaťácích. Petru najdete zcela vpravo

Vysvětlíte mi, co přesně vaše firma dělá?

My spravujeme vlastní fondy, do kterých naši klienti investují. Prvotní investice je od milionu korun. Vy nám svěříte svoje peníze a my o ně pečujeme.

Do čeho byste mi doporučila investovat, kdybych měla ten milion?

V rámci ekologického smýšlení bych vám doporučila fond Nova Green Energy, což je fond investující do obnovitelných zdrojů nebo pak Nova Real Estate, který je realitní. V jeho rámci se snažíme jít naproti i cyklistice. Zahrnuje kancelářské budovy, maloobchodní projekty a logistické haly. A v těch kancelářských budovách máme i zázemí pro cyklisty: kolárny, sprchy a nabíječky na elektrokola. Vedle jedné z nich je i stojan na sdílená kola. Manažer tohoto fondu je nadšený cyklista a takový náš kouč. Sama bych bez toho zázemí do práce na kole možná nejezdila, příznivé prostředí je stejně důležité jako ta infrastruktura.

Investiční makléři jedou do práce

Po roce v pandemii jsou kanceláře ještě vůbec potřeba?

Ukazuje se, že home office je sice zaměstnanecký benefit, ale po roce už ho mají všichni plné zuby a touží po návratu do kanceláří. Zvlášť, když k tomu máte dvě děti na distanční výuce. To je pak, obzvlášť pro ženy, téměř na zbláznění. Sdílet pracovní prostředí s kolegy je prostě praktičtější a žene vás to dopředu. Takže i když to na začátku korona krize vypadalo, že kanceláře zmizí, řekla bych, že tu naopak zůstanou. Význam logistických center se díky koroně jenom potvrdil. Na jejich střechách budeme umisťovat navíc solární panely, protože tam nikomu nepřekáží.

A ten zelený fond?

Ten investuje do  fotovoltaických, biomasových a bioplynových elektráren. Snažíme se podporovat investice do obnovitelných zdrojů. To je vlastně stejné jako s těmi koly, čím více se investuje do obnovitelných zdrojů, tím lepší bude naše budoucnost. Fosilní paliva jsou neudržitelná, to víme všichni. Energie ze Slunce je dost pro všechny. Navíc obnovitelné zdroje jsou částečně podporovány státem.

Zmiňovala jste sdílená kola. Využíváte je někdy?

Ano. Když mám ráno třeba schůzku někde, kam se mi úplně nehodí jet na kole. Třeba v bance. Pak jedu na sdíleném kole zpátky domů. Těch také přibývá, což je skvělé. Pak je tu i carsharing a sdílené skútry. To je taky super trend. Protože jsou situace, kdy auto prostě potřebujete. Možnosti se zkrátka zlepšují a obecné povědomí se mění. Každá cesta, kterou ujedete na kole, se počítá.

Vy a vaši kolegové jste krásným příkladem téhle změny. Správci investičních fondů na kole…

Jde jen o to nastavení v hlavě. Já, když jedu svižně, to do práce stihnu za stejný čas, jako kdybych jela tramvají. Jen si musím připočítat 30 minut na sprchu a převlečení. To za ten dobrý pocit a pohled na město ze sedla stojí.

Hradci Králové jsme předali titul Cykloměsto Do práce na kole 2023 Cyklodoprava

Hradci Králové jsme předali titul Cykloměsto Do práce na kole 2023

Hradci Králové jsme předali titul Cykloměsto Do práce na kole 2023
Kdo měl štěstí v naší soutěži o skládačku TERN? A kudy na něm bude jezdit? Květnová výzva

Kdo měl štěstí v naší soutěži o skládačku TERN? A kudy na něm bude jezdit?

Kdo měl štěstí v naší soutěži o skládačku TERN? A kudy na něm bude jezdit?
GOTS certifikovaný textil s naším generálním partnerem MERCHYOU Květnová výzva

GOTS certifikovaný textil s naším generálním partnerem MERCHYOU

GOTS certifikovaný textil s naším generálním partnerem MERCHYOU
Výzvu pořádá
Generální partneři
Národní partneři
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři